lördag 23 januari 2010

Dagdrömmar....

Det är helt otroligt vad ens tankar kan sväva iväg när man minst anar det..
Började fundera på hur man skulle kunna modifiera en STORM så att man fick ett bättre "häng" på den eftersom jag ibland upplever , särskilt om det inte är så mycket ström i vattnet att den hänger lite för dåligt...den är i mitt tycke lite väl framtung.
Andie som tog de två största i vår båt sist i Havöysund tog båda den på 60+ och den på 25+ på en GIANT JIGG HEAD.... om man gör en hastig 5-10 cm rörelse då vobblar Gainten till eftersom den inte är helt flat i botten. Ett intressant grepp för Stormen tror jag hade varit att reducera vikten något genom att helt enkelt ge den en något mer v-formad undersida på huvudet samt ge den en förskutning på några gram... bakåt så den mer blir balanserande.. Hmmm ska göra ett litet förök där jag väl får återkomma OM jag lyckas...
En sak är säker iallafall och det är att det är kul att "pilla" med sina grejer när suget blir för stort.
Som ni kan se av bilden så provade vi under förra resan till Havöysund att göra förlängningen till den bakre kroken av pianotråd som vi med tänger böjde till och låste upp sig kring krokar och kullagrade lekare. Fungerade riktigt, riktigt bra och är iallafall i mitt tycke fan så mycket snyggare än att bara ha ringar och lekare hela vägen bak till stjärten...
Något som jag oxå provade var att ta skrammelkammare som jag annars använder när jag tillverkar Jerkar, dessa var storleksmässigt perfekta till att sätta på tvären längst ut i stjärtpartiet vilket ju borde rassla lite extra iallafll vid snabbare invevning eller utsläpp..
Snart är det ju inte mer än 5 månader.... kvar så vad tror ni??? det borde minst vara dags för en kväll med lite ljug och tackelskapande snart?? hahaha hustrun kommer nog att idiotförklara mig men det kan det vara värt...?!
På fiskefronten har det bokats en förlängd helg i mitten på Mars på Dragsö camping med stuga för 6 personer... ska bli så jävla gott... att vara iväg mer än en dag är guld värt. Skillnaden i att inte behöva pack ihopa allt och att kunna sitta och ljuga lite över en kall öl och en chorizokorv ...är det inte det som gör livet värt att leva så säg... ;-)
Som sagt så vill jag gärna pilla lite med grejerna innan så det blir väl att ta sig samman och måla upp ett par egna drag till blekingehelgen. Tänkte att jag skulle försöka mig på att skapa ett mönster som ger bra siluetter mot ljuset.. färgmässigt kommer de väl att gå i det narurliga lite mot tånglake stuket....hmm ja jag ska kanske bli färdig att skaffa slng och färger först till airbrushen ...
Eventuellt blir det lite ismete imorgon... annars är man ju ganska trött på snö, minusgrader, is, osv ...tänk sydvästvindar 6-7 grader och lite fågelkvitter....så jävla sugen......Ja tur att man har förmågan att kunna Dagdrömma....
Dagdrömmar gör att man iallafall kan fly detta vinterväder utan att det kostar en skjortan även om det bara är en dröm....just nu.... häng ut.... Våren kommer fortare än vad vi alla tror och passa sen på njuta och ta er ut och fiska, fiska, fiska

det ska jag göra iallafall ...;-)



Inga kommentarer: