lördag 9 januari 2010

2010

Så hade det gått en vecka av 2010 och "bara" lite pimplat....vädret är bistert och våren känns långt borta men det är kanske som så att man skulle försöka bli mer seriös i sitt riktade fiske under året för att sätta lite nya pb och försöka inspirera andra till bra fångster genom att låta er ta del av fångstställen ..??? får fundera på detta.
Annars om man ska summera 2009 så var det väl inget att skriva om i historieböckerna direkt..fick aldrig in det där riktigt sköna flytet där allt går ens väg. Havöysund hade vi i båten ett kanonfiske med Andies 60+ som grädden på moset men för egen del uteblev de där riktigt fina trofefiskarna.
Micke och jag pratade om satsningar/expeditioner när vi var ute och försökte fresta gäddorna förra helgen, det behöver ju inte tas så satans allvarligt jag menar det är inte amazonas tur&retur vi pratar men att seriöst försöka plocka ut någon fisk och sjö och sen göra satsningar i form av en expedition på kanske en helg eller så till en viss sjö även om det innebär att man får köra en liten bit...????

Mål för 2010 skulle tex vara att ta en gös på 6+ i ngn sjö i småland ex Krön, ryssbysjö..osv.
Gädda på 10+ ...att kanske bredda sig och inte alltid jerka utan även flötestrolla osv de dagar det är trögt..inte fastna i ett monotont nötande utan att ibland prova alternativa metoder.

Norge och Söröya är väl ett alldeles utmärkt tillfälle till att försöka ta ngn trofefisk, stor Uer ligger väl ganska högt på önskelistan likså en hälle modell 20+, alt stor torsk 18+ ....så.....nu vaknade man med kudden i örat...man kan ha höga förväntningar men man ska inte tro att det bara är att ge sig ut och doppa dragen så hugger det på bra fisk av bra kaliber...det är som med allt annat fiske att det är en samlad kunskap, rätt förutsättningar,och en gnutta tur som ska till för att lyckas. 2010 har vi valt att ha guidebåten och Jimmy som guide så erfarenhet finns i båten..väder får man be till fiskegudarna om och en gnutta tur ...ja vad säger man..:-)

Ska man summera mina förvirrade tankar så är det väl så att jag ska ge mig på att filura på hur,vad, och när jag ska lägga in en hårdsatsning...
Målet för 2010 blir följande:

1. Gädda 10+
2. Gös 6+
3. Abborre 1.8+
4. Torsk 18+
5. Hälleflundra 20+
6. Uer 4+

tre mål för sött respektive saltvatten....lyckas jag med alla dessa för man väl säga att 2010 blir ngt att skriva om ..men jag är nöjd vid 4 av 6 uppnådda.. sen får jag återkomma med hur jag ska lyckas med detta...;-)

tills dess

ha det och ut och fiska..

Inga kommentarer: