måndag 31 maj 2010

Tillfredställelse



Jag har varit på jakt efter en bra lite lättare Norgerulle ett tag och det har väl varit ett antal modeller som skulle kunna vara aktuella.
Priset på dessa rullar avskräcker dock en ganska snabbt..... har en Penn Internationell II storlek 12 sen innan men jag upplever att den är ganska tung framförallt när man står och jiggar hälleflundra en hel dag....Förra året fiskade jag med en prototyp som Mickes svåger hade tagit fram på prov då han jobbar på ABU och det var en fröjd att inte ha en lika stor rulle när man "nötte timme efter timme".
Inför detta året hade jag tänkt mig att skaffa ngt lättare och valet har väl pga ekonomi och annat framförallt legat mellan en Daiwa Saltist eller en Black Thunder, möjligt att Torium oxå skulle kunna funka...
Jag har dock en kärlek för Shimano som i mina ögon har förbannat bra rullar med extremt bra bromsar men prisnivån har avskräckt...
Trindidaden har varit och är mitt första val varför det inte var svårt att slå till när plötsligt Varuhallen-Hobby i Ängelholm annonserade att de from denna vecka hade 40% rabbat på Norgerullar....... som en "Iller" satt denna svensk och ringde när de öppnade idag och bokade upp den enda Trindidaden de hade... :-)till samma pris som jag hade fått ge för en Daiwa saltist....om jag gett fullpris hos ngn annan handlare.
Hämtade ungarna och körde en sväng till Ängelholm nu under eftermiddagen.....SÅ JÄVLA NÖJD!!!!!Helt enkelt en drömrulle som nu ska få bekänna färg uppe på Söröya om ett par veckor...

Svågern påpekade dock att han trodde att hans spakbroms skulle fälla avgörandet.......... när han står och slavar med sin STORA Tiagra.....skulle inte tro det.... även om Conny är övertygad om att jag kommer att fastna med fingrarna i stjärnbromsen osv....nä du Conny det kommer att bli en utklssningsseger för Herr Asplund som vanligt.. ;-) (hoppas jag annars får jag väl äta upp det i all evighet....)

Som vanligt har man lagt ribban högt och varittvungen att skaffa lite nytt även inför denna resa så jag får väl försöka sortera ut lite gammalt om jag inte ska behöva lägga en förmögenhet på övervikt för alla fiskeprylar på planet... eller som hustrun ibland påpekar..vad ska du med allt till du kan bara fiska med en uppsättning samtidigt och det är ju sant men man mår bra av att veta att man har med för alla eventualiteter... på fackspråk skulle det nog heta FISKENÖRD eller ngt liknande men det skiter jag i för FISKE gör att jag mår som en kung och som Magnus Uggla sjunger så är man KUNG för en dag.... idag är jag Kung... ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klass skilnad kommer det att bli när jag tar fram min hemma gjorda " GULP " ; ) ............. Conny