lördag 27 februari 2010

Lördagsgodis




Ibland blir man mer eller mindre sugen på godis och då kan det om man inte har möjlighet att äta något ibland hjälpa att plocka fram något som iallafall kan liknas vid lördagsgodis....
Vertikalfisket känns otroligt långt borta när man vet att isarna ligger tjocka på våra sjöar från söder till norr... samtidigt så har jag en lång helg i maj över hela kristi flygare som bara ska tillägnas vertikal samt jerkfiske...så det gäller att förbereda sig..

Idag och även igår för den delen kan man väl ändå ana ngt som skulle kunna kallas vår i luften.. Några enstaka fåglar har försökt lägga iväg en liten truddilutt även om det förmodligen mest lät som en tonåring i målbrottet så lät det i mina öron som ren musik och någonstans fick jag iallafall en förnimmelse om att det faktiskt kommer att gå mot vår någongång.....

Snön har det tärt ganska hårt på men det är isarna som måste utrotas....
mer regn och blåst till folket....undra om man kan gå till val på det????... nåja allt med måtta men nu vill jag ha vår...

I avvaktan på allt detta tänker jag fira att det är lite vår i luften med att kolla lite fotboll på TV, hoppas på att tipset trillar in så man kan köpa allt det där man drömmer om samt ta en öl...

Inga kommentarer: