onsdag 2 februari 2011

Havöysund "Villebråd"


Satt och gick igenom lite bilder som jag fick av Conny från vår sista resa som vi gjorde i Juli till Söröya.
kunde inte låta bli att lägga upp en liten bild där Micke och jag håller upp vårt "villebråd" för resan....
Mickes var riktigt fin och vägde in på 20 blankt medans min var av standardmodell Jens alltså 10kg.... otroligt egentligen att jag fått 20+ i antal flundror men inte lyckats pressa vågen mer än till 11.5 kg!!!
Nu är som sagt två resor bokade till Havöysund och eftersom jag varit där innan finns en del ställen redan programerade i huvudet... tror inte att det finns ett bättre ställe än Havöysund om man vill ha chans på mycket och stora flundror. Nåja ska man på de riktigt stora så är det väl kring tromsö destinationen man ska söka, för egen del är jag först och främst ute efter upp till 50+ och då är Havöysund ett kanonval.



En liten bild blev det oxå på naturen samt en stilla bön om att få ta del av bra väder även under 2011 års resor.
MÅSTE oxå lägga ut en varning till dessa små kräk om att inte innfinna sig vid Havöysundsområdet under Perioden 11-18/5 då vi har med storjägaren CONNY i båten....ryktet borde ha spridit sig från Söröya förra året vilket öde som väntar om man är närgången.

Inga kommentarer: